Consells per passar menys pel taller

20 - 09 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Per allargar la vida útil del cotxe cal cuidar-lo, com passa amb tot. Això implica, d'una banda, realitzar un bon manteniment del cotxe, ja que de preocupar-se pel bon estat dels elements que el componen (neumàtics, frens, eixugaparabrises, il·luminació...) ens pot salvar d'un accident de trànsit. I, de l'altra banda, hauries d'evitar determinats costums a l'hora de conduir que poden ser perjudicials per al cotxe. Altrament, hauràs de passar pel taller i segur que el mecànic no tindrà bones notícies per a tu.

Llavors, quins mals hàbits has d'intentar evitar per allargar la vida del teu cotxe i que no vagi al taller més sovint del que t'agradaria?

Retardar les revisions

Tot cotxe té una guia de manteniment que és recomanable seguir per garantir la seva bona "salut". Es tracta de senzilles revisions en què es comproven l'estat general del vehicle, se sol fer el canvi d'oli, filtres i líquids refrigerants.

Seguir la revisió marcada pel fabricant del vehicle i portar la ITV al dia, són petites inversions que, a més de garantir la longevitat del teu cotxe, també han de garantir la teva seguretat a la carretera.

Realitzar una conducció agressiva o massa tranquil·la

La dita "sense pressa però sense pausa" exemplifica a la perfecció el tipus de conducció idònia per al teu vehicle. Ja ho saps, donant accelerades, consumeixes més combustible, el motor del cotxe s'escalfa en excés, els neumàtics es consumeixen prematurament... En definitiva, probablement no guanyaràs temps però sí augmentaràs el nombre d'avaries que et faran passar pel taller.

Conduir a pas de tortuga tampoc és beneficiós per al teu cotxe. Sí, és recomanable conduir amb marxes llargues i a poques revolucions, ja que és una de les bases de la conducció eficient. Però no fer-ho de forma adequada, pot danyar el cotxe, causant problemes en el catalitzador, en el filtre de partícules, el cigonyal... Així que fes memòria de com conduir cuidant al teu cotxe.

Abusar de l'embragatge i recolzar-se en la caixa de canvis

Tal com t'hem comentat en diverses ocasions, l'embragatge és un dels elements més delicats del cotxe, que, com que funciona per fricció, es desgasta cada vegada que es trepitja. Per això no cal donar suport el peu en ell, només quan vagis a canviar de marxa.

Igual de perjudicial per al cotxe és recolzar-se a la palanca de canvis, ja que estàs pressionant els mecanismes interns que poden generar problemes com folgances en els sincronitzadors, vibracions, i que l'engranatge de la marxa sigui defectuós. Recorda que les avaries relacionades amb aquests dos elements són de les més cares, per això segueix les nostres indicacions per evitar danys a la caixa de canvis i l'embragatge.

Conduir amb el cotxe en reserva

Tot i que quan salta l'alarma de que vas amb reserva pots fer alguns quilòmetres més, a la bomba de combustible del cotxe no li agrada gens. Aquesta part es troba submergida en el tanc i ha d'haver prou combustible per garantir la seva lubricació i refredament.

A part de que la bomba pot quedar desprotegida conduint amb el cotxe en reserva, has de saber que en el fons del dipòsit és on s'acumulen sediments i impureses del propi combustible, difícils de filtrar. Apurar el dipòsit de combustible pot causar problemes de gripat en el motor.

Tenint en compte això i que tard o d'hora hauràs d’omplir el dipòsit, millor fes-ho abans d'arribar a aquests extrems.

Conduir amb els neumàtics desgastats o amb mala pressió

Conduint amb els pneumàtics gastats o amb una mala pressió corres el risc de patir un accident. És cert que canviar-los suposa una despesa, però per garantir al màxim la seva vida útil és important comprovar la seva pressió un cop al mes i anar revisant que el dibuix del neumàtic perquè no sigui inferior a la profunditat mínima o que no tingui cap desgast irregular.

Fins aquí les nostres recomanacions perquè evitis passar pel taller més del que és habitual. Ah, i no oblidis netejar el cotxe per dins i per fora, ja que forma part de la seva cura i manteniment.

Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

És el mateix un SUV que un 4x4?

11 - 03 - 2021

Quines diferències hi ha entre un SUV i un 4x4? Quina és la millor opció?

Matrícules que han de passar la seva ITV el 2023

09 - 01 - 2023 Matrícules que han de passar la seva ITV el 2023

Els progressos en el restabliment del servei d'ITV a Menorca: contactats tots els clients que van demanar cita durant la vaga

05 - 02 - 2024 Lamentem les molèsties ocasionades durant els dos mesos de vaga a les ITV de Maó i Ciutadella. Des del restabliment del servei, hem treballat en un pla de recuperació per tornar a la normalitat. Actualment, ja hem contactat amb tots els clients que van demanar cita durant la vaga.