El sistema start-stop del cotxe

05 - 11 - 2020
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
El sistema start-stop és una de les tecnologies més habituals en els cotxes que surten dels concessionaris, ja que el seu objectiu és reduir consums i emissions en ciutat. No obstant això, és un element que crea força confusió i per això hi ha qui es pregunta si aquest sistema té més avantatges que inconvenients o a l'inrevés.

Imagina: una filera de vehicles esperant que el semàfor canviï de vermell a verd. Tres minuts aturats, tirant fum. Aquesta situació sol representar de mitjana un 30% dels trajectes habituals en ciutat i el sistema start-stop pot reduir el 15% segons el cicle NEDC. Tenint en compte aquestes dades, no hi ha dubte l'avanç que ha suposat la tecnologia start-stop.

De fet, els cotxes amb sistemes start-stop tenen un motor d'arrencada més fort, una bateria més capaç i un motor de combustió intern optimitzat perquè els continus successos de parada i arrencada no penalitzin la lubricació i refrigeració de el mateix. A més, funcionen per sensors del vehicle per saber "què volem fer". Però, per què té detractors aquest sistema si sembla positiu tant per la nostra butxaca com per al medi ambient?

Sembla que la idea d'aturar i arrencar el motor de manera reiterada segueix sense veure bé. Probablement davant la falta de coneixement sobre les millores que ha anat introduint el sistema start-stop, comparat amb els primers vehicles amb aquest sistema que sí deterioraven el motor de forma prematura.

En qualsevol cas, has de saber que pots desconnectar l'opció start-stop sempre que vulguis. I, tot i que ha estat pensat per tenir en compte tot tipus de situacions, és cert que hi ha vegades que és millor que el motor reposi per lubricar-se i es refrigeri. Per exemple, després de molts quilòmetres de viatge, serà positiu desactivar el start-stop i deixar el motor a ralentí uns minuts.

No obstant això, estem convençuts que en el futur seran capaços de conèixer les necessitats del vehicle en cada moment.




Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

La ITV d'un vehicle extracomunitari

27 - 04 - 2021 Estàs pensant d’adquirir un vehicle d'un país que no forma part de la Unió Europeu i portar-lo a Espanya? Si és així, has de saber que la llei espanyola obliga a matricular el vehicle sempre, perquè pugui circular.

Quin tipus de carnet per moto necessites?

15 - 04 - 2021 Viure a una ciutat pot motivar comprar-se una moto per esquivar el trànsit en els desplaçaments o trobar aparcament amb facilitat. Però, conduir una moto, també pot ser un plaer, una passió. En qualsevol cas, si estàs pensant en conduir una, hauràs de triar el model, la cilindrara i quin permís de conducció necessites.

Mesurar la pressió dels neumàtics

16 - 09 - 2021

Com mesurar i ajustar la pressió dels neumàtics del teu vehicle?