La ITV d'un cotxe elèctric

08 - 09 - 2022

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland

Els cotxes purament elèctrics també estan obligats a passar la ITV, de fet, ho han de fer amb la mateixa periodicitat que qualsevol altre cotxe. Però, passen les mateixes proves que els cotxes dièsel o gasolina? Sí, excepte la prova de contaminació, ja que són zero emissions.

Mentre esperem a que el nou Manual d'Inspecció defineixi les particularitats de la ITV dels vehicles elèctrics, de moment apliquem la mateixa Normativa que als vehicles amb motor de combustió. Això vol dir que la ITV dels cotxes de combustió i els elèctrics comparteixen l'anàlisi dels punts en comú: que el cotxe freni correctament, que l'estat de la direcció i els neumàtics sigui l'adequat, que la carrosseria i el xassís no presenten cap defecte que posi en perill la seguretat viària, que els vidres i miralls retrovisors estiguin en bon estat, que les portes s'obren i es tanquen, que l'estat dels cinturons de seguretat sigui l'adequat, que funcionin tots els llums del cotxe, entre altres elements.

No obstant això, és evident que els cotxes elèctrics no han de passar la prova de gasos o d'opacitat, com actualment fan els cotxes de gasolina i dièsel respectivament, ni tampoc han de fer la prova de sonoritat perquè no emeten pràcticament cap so. Tot i això, des de Certio prestem especial atenció als components elèctrics que addicionalment porten aquests cotxes.

Què passa amb els cotxes híbrids? Els cotxes híbrids que s'alimenten d'energia elèctrica, d'una banda, i de gasolina o dièsel, de l'altra, segueixen els mateixos criteris a l'hora de passar la ITV que els altres vehicles de combustió. És a dir, si es tracta d'un híbrid amb gasolina, passarà la prova de gasos; i, si es tracta d'un híbrid dièsel, passarà la prova d'opacitat, perquè, tot i que contaminin menys que els vehicles de combustió, pel tub d'escapament segueixen desprenent emissions.

 

 

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Llicenciada en periodisme i especialitzada en l'àmbit del marketing online des de fa més de 12 anys. Actualment, responsable de Comunicació i Màrketing d'ITV a TÜV Rheinland.

Reformes ITV: para-xocs

09 - 09 - 2021

Quins cotxes sortits del concessionari necessiten legalitzar a la ITV els para-xocs?

Com és un cotxe elèctric

21 - 01 - 2021

Quines són les peces principals que componen els cotxes elèctrics?

La ITV dels ciclomotors

28 - 06 - 2021 La principal característica que diferencia una moto d'un ciclomotor és la cilindrada i la velocitat aconseguida per aquests vehicles.