Per què s’encarrega el test de fallo de motor

27 - 01 - 2022
D'entre tots els testimonis de el quadre de comandament del cotxe, el testimoni de fallo de motor és un dels que més respecte provoca o hauria de provocar, perquè pot afectar negativament el medi ambient, al funcionament habitual de el vehicle i pot fer que desembutxaquis una quantitat important de diners. De fet, si aquest roman encès després d'arrencar el cotxe, és motiu de desfavorable a la ITV.

No obstant això, hi ha diferents causes que poden produir que s'encengui. Te les expliquem!
  • Defecte en el sensor d'oxigen (o sonda lambda): sol provocar un ralentí inestable, pèrdua de potència i/o augment del consum de combustible, normalment perquè s'ha produït una fuita de líquid refrigerant.
  • Defecte en els cables de les bugies: el seu mal funcionament pot ser responsable de fallades en l'encesa. Tot i que la reparació és econòmica, uns 10 euros, aquest error podria acabar danyant les bugies.
  • Canvi de bugies: el mal funcionament d'aquests components pot provocar dificultats en l'arrencada. La seva reparació oscil·la al voltant dels 350€, encara que si ignores els seus símptomes pot portar a problemes mecànics més greus.
  • Avaria en les bobines d'encesa: les bobines d'encesa, com indica el seu nom, són imprescindibles en el procés d'arrencada del motor. Si fallen, poden arribar a produir avaries més greus en el catalitzador.
  • Error en el catalitzador: aquest component s'encarrega de reduir les emissions de el vehicle. Si és la causa, sol produir per una avaria en l'encesa. Aquesta és una avaria bastant cara, té un preu estimat de 1.000 euros.
  • Error en el termòstat: si aquest dispositiu es queda encallat, el cotxe no detectarà a quina temperatura es troba el motor i deixarà de regular-la amb el refrigerant perquè aquesta sigui sempre l'adequada.
  • Fallo en el cabalímetre: aquest element s'encarrega de dosificar l'aire que entra al motor perquè determini quant combustible es necessita per a la barreja. Si no funciona correctament, el consum pot disparar-se.
  • Embús a la vàlvula i control d'emissions: aquest element permet que les restes de combustible siguin cremats. Si s'acumula la brutícia, podria encallar-se i t’obligaria a passar pel taller per canviar-la.
  • Canvi del tap del combustible: aquest error, aparentment poc important, pot disparar un fallo de motor i derivar en un major consum de combustible i en un augment de les emissions contaminants. No obstant això, el seu cost no hauria de superar els 15 euros.
  • Sensor d'arbre de lleves i cigonyal avariats: Si algun d'aquests components no funciona correctament, és possible que arribi a encendres la llum d’avaria motor, evidenciant a més una pèrdua de potència en el vehicle.
  • Avaria del turbo: tot i que els motius que poden ocasionar una avaria al turbo són molts, sens dubte, algunes de les causes més comunes són: error en la vàlvula de descàrrega, folgança en l'eix del turbo, falta de lubricació, etc. També pot ocasionar l'encesa de el testimoni de fallo motor i és una avaria que pot anar entre els 1.000 i els 5.000 euros.
Aquestes són algunes de les causes que poden produir que el testimoni de fallo de motor s'encengui. En el pitjor dels casos parlaríem d'una avaria interna del motor, amb senyals com que el vehicle presenti un soroll intern procedent del moyot, que augmenti de el consum d'oli i/o combustible, que surti fum negre o blavós del tub d'escapament, que notis una pèrdua de la potència, que es sobreescalfi, etc.

Tots ells són motius prou importants perquè a la ITV rebutgem els vehicles si porten aquest testimoni encès. Així que si apareix en el quadre de comandament, no dubtis a acudir el més urgent possible al teu taller de confiança.

Com funciona el ESP?

20 - 05 - 2021

Parlem del control electrònic d'estabilitat del cotxe.

Conduir embarassada

01 - 07 - 2021

Com fer servir el cinturó de seguretat durant l'embaràs?

Canvis en la normativa ITV – juny 2021

03 - 06 - 2021

En què consisteix la nova versió del nou manual de procediment de la ITV?