Retencions, com actuar?

13 - 04 - 2022

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland

En una operació sortida o el camí d'anada i tornada a la feina poden ser situacions on previsiblement poden produir-se retencions. Però hi ha altres que no són tan previsibles i pots trobar-te-les en el lloci moment menys pensat, per exemple en deixar enrere una corba. D'aquí, la importància que quan condueixis ho facis amb els teus cinc sentits.

Hi ha diverses causes que poden derivar en retencions. Potser les més evidents siguin un accident o una avaria. Però també el fet de no seguir una velocitat constant, cosa que sol passar quan es circula més ràpid del permès i es redueix la velocitat de manera més o menys brusca en acostar-se a un radar.

En qualsevol cas les retencions són presents en la vida de tot conductor, quina és la millor manera de fer-los front?

  • Si pateixes una avaria és important que ho senyalitzis. Has de posar els quatre intermitents, l'armilla reflectant abans de baixar del vehicle i finalment els triangles. Un cop el vehicle no suposi un risc per a la resta d'usuaris de la via i tu també estigui segur de no córrer riscos, avisa de l'incident.
  • Evita l'efecte tafaner. Dèiem que una de les raons de les retencions són els canvis constants de velocitat. Aquest efecte es produeix quan hi ha un accident o una avaria i els conductors alenteixen la seva marxa per mirar el que està passant. És una conducta molt perillosa perquè implica desatendre la conducció, cosa impensable perquè pot provocar una col·lisió per abast.
  • Si la retenció és deguda a un accident, facilita el pas als vehicles d'emergència. Això sí, sempre que et sigui possible.
  • Estigues atent als panells de missatgeria variable. Aquests panells serveixen per informar a temps real als conductors de la situació de les carreteres per ajudar-te a prendre decisions, com prendre una ruta alternativa.

I, sempre que puguis, evita les retencions que provoquen el conegut efecte acordió. Com? Sent el més homogeni possible en la velocitat, respectant la distància de seguretat, posant tota la teva atenció a la carretera per reaccionar poder anticipar-te i també procura estudiar amb antelació la maniobra que vagis a realitzar perquè la facis amb la màxima seguretat i fluïdesa.

 

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Llicenciada en periodisme i especialitzada en l'àmbit del marketing online des de fa més de 12 anys. Actualment, responsable de Comunicació i Màrketing d'ITV a TÜV Rheinland.

Els defectes més comuns en camions i autobusos a la ITV

28 - 07 - 2022
Els camions, els remolcs, els semiremolcs i els autobusos són el tipus de vehicles que més defectes greus presenten a la ITV. Segons les dades facilitades per AECA-ITV, el 2017, d'entre els 20.204.766 inspeccions realitzades, van ser rebutjats el 28,2% dels camions, el 26,3% dels remolcs, el 25,8% dels semiremolcs i el 24,6 dels autobusos.
Quins defectes greus es van repetir més a les nostres estacions ITV, entre aquests vehicles pesats?

És el mateix un SUV que un 4x4?

11 - 03 - 2021

Quines diferències hi ha entre un SUV i un 4x4? Quina és la millor opció?