Cavalls, cilindrada i parell motor

26 - 03 - 2021
Els cavalls, la cilindrada i el par motor són conceptes bàsics a tenir en compte a l'hora de comprar-se un cotxe, que en certa manera tenen a veure ambel rendiments del mateix. Desglossem ràpidament què significa cadascun d'aquests conceptes i per a què serveixen de manera fàcil i senzilla.

Els cavalls
Els cavalls (CV abreujament a Espanya) és la forma que tenim a l'Europa continental d'expressar la potència. La definició de potència és l'aplicació d'una força sobre una distància. Si ho apliquem a el món del motor, la potència és el que ens dona la velocitat, l'acceleració.

La cilindrada
Podem definir la cilindrada com el volum de tots els cilindres de motor. A cada cilindre dels motors s'injecta i es barreja combustible i aire, barreja que acaba derivant en gasos cremats que són expulsats pel sistema d'escapament. Si en aquesta barreja entra més aire, es cremarà més carburant i el cotxe consumirà més combustible, si per contra entra menys aire, el cotxe consumirà menys.

El par motor
Aquest és potser el més important dels tres conceptes i el més abstracte. Si els cavalls ens diuen la potència que té el cotxe, el par és la capacitat d'acceleració en una distància determinada. És a dir, com més par tingui el motor d'un cotxe, amb més facilitat (que no velocitat) es mourà, de manera que arribarà a la velocitat desitjada de manera més ràpida.

Amb quants defectes passes la ITV?

14 - 07 - 2022
És possible que hagis escoltat dir que a partir de 5 defectes lleus et rebutgen la ITV. Això és totalment fals. No hi ha un nombre màxim de defectes lleus que impedeixin superar favorablement la ITV. Si la inspecció tècnica del vehicle només té errors lleus no es rebutjar.

La ITV dels cotxes de Kilòmetre 0

14 - 12 - 2022 Si estàs pensant en comprar-te un cotxe nou, pot ser que contemplis la possibilitat d'adquirir un cotxe de Kilòmetre 0. Què és exactament un cotxe de Quilòmetre 0? Quan ha de passar la primera ITV?

Neumàtics d'hivern

11 - 02 - 2021 Com saps, el neumàtic és l'únic element del nostre cotxe que està en contacte amb el terra i aquest contacte ho és tot: a ell li devem que el cotxe es mogui o s'aturi segons el nostre gust.