Els pneumàtics d'un cotxe elèctric

09 - 05 - 2023
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Els cotxes elèctrics tenen unes característiques determinades que els fan diferents als cotxes de combustió. Anteriorment, ja desglossem les entranyes d'un cotxe elèctric, però les diferències més destacades es podrien resumir en:
  • Solen pesar més, perquè les bateries afegeixen molta càrrega al conjunt.
  • Lliuren tot el parell motor (capacitat d’acceleració) des d'aturat.
  • És més silenciós.
Per aquestes raons, els pneumàtics dels vehicles elèctrics han de complir amb una sèrie de propietats:
  • Han de suportar més pressió sobre ells. Això significa que han d'aguantar la frenada i desplaçaments d'un vehicle més pesats. Per això, han de ser més robustos que els pneumàtics d'un vehicle de combustió.
  • Han de ser més resistents al desgast, pel fet que els cotxes elèctrics tenen més capacitat d'acceleració immediata.
  • Han de ser més silenciosos. En els vehicles de combustió, la rodadura queda parcialment oculta pels sons del motor. Els elèctrics, al no fer aquests sons, i, si la banda de rodadura dels pneumàtics no està ben dissenyada, aquest efecte es notaria en l'habitacle.
A part d'això, els pneumàtics d'un cotxe elèctric necessiten el mateix manteniment que un altre tipus de pneumàtic. Cal canviar-ho quan el seu dibuix sigui inferior a 1,6mm i cal revisar periòdicament la pressió de l'aire.
Recorda que, perquè el teu cotxe passi favorablement la ITV, els pneumàtics d'aquest han de respectar les mesures i característiques dels originals i ha de coincidir la marca dels pneumàtics del mateix eix.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Amb quants defectes passes la ITV?

14 - 07 - 2022
És possible que hagis escoltat dir que a partir de 5 defectes lleus et rebutgen la ITV. Això és totalment fals. No hi ha un nombre màxim de defectes lleus que impedeixin superar favorablement la ITV. Si la inspecció tècnica del vehicle només té errors lleus no es rebutjar.

L'estació d'ITV  Julián Camarillo aposta per l'autoconsum fotovoltaic

17 - 06 - 2025 L'estació d'ITV Julián Camarillo incorpora un sistema d'autoconsum solar, promovent la sostenibilitat i reduint emissions de CO₂.

Com incorporar-se correctament a l'autopista?

06 - 10 - 2022 Els carrils d'acceleració, com bé indica el seu nom, serveixen per assolir la velocitat adequada de la via a la qual volem incorporar-nos. Però això no vol dir fer-ho sense mirar. De fet, hem d'esperar fins a trobar el moment correcte per incorporar-nos i, llavors sí, accelerar abans d'esgotar tot el tram.