Els pneumàtics d'un cotxe elèctric

09 - 05 - 2023
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Els cotxes elèctrics tenen unes característiques determinades que els fan diferents als cotxes de combustió. Anteriorment, ja desglossem les entranyes d'un cotxe elèctric, però les diferències més destacades es podrien resumir en:
  • Solen pesar més, perquè les bateries afegeixen molta càrrega al conjunt.
  • Lliuren tot el parell motor (capacitat d’acceleració) des d'aturat.
  • És més silenciós.
Per aquestes raons, els pneumàtics dels vehicles elèctrics han de complir amb una sèrie de propietats:
  • Han de suportar més pressió sobre ells. Això significa que han d'aguantar la frenada i desplaçaments d'un vehicle més pesats. Per això, han de ser més robustos que els pneumàtics d'un vehicle de combustió.
  • Han de ser més resistents al desgast, pel fet que els cotxes elèctrics tenen més capacitat d'acceleració immediata.
  • Han de ser més silenciosos. En els vehicles de combustió, la rodadura queda parcialment oculta pels sons del motor. Els elèctrics, al no fer aquests sons, i, si la banda de rodadura dels pneumàtics no està ben dissenyada, aquest efecte es notaria en l'habitacle.
A part d'això, els pneumàtics d'un cotxe elèctric necessiten el mateix manteniment que un altre tipus de pneumàtic. Cal canviar-ho quan el seu dibuix sigui inferior a 1,6mm i cal revisar periòdicament la pressió de l'aire.
Recorda que, perquè el teu cotxe passi favorablement la ITV, els pneumàtics d'aquest han de respectar les mesures i característiques dels originals i ha de coincidir la marca dels pneumàtics del mateix eix.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

L'evolució de la seguretat a les motos

22 - 02 - 2022 Els fabricants de cascs i roba han fet importants progressos per a la seguretat del motorista, gràcies a la fabricació de materials més resistents, com per exemple, la introducció de jaquetes i armilles amb airbags integrats. És lògic, tenint en compte que les motos són el vehicle més "feble" a la carretera, les probabilitats que el conductor d'una pateixi un accident fatal són més grans que qui condueix un cotxe.

La ITV dels vehicles històrics

25 - 07 - 2022 Un vehicle històric és aquell que compleix uns requisits determinats i el seu propietari ha decidit registrar-lo com a tal. De vegades, ens referim als vehicles històrics com clàssics o de col·lecció de manera indistinta però no sempre són sinònims.

Vidres tintats i làmines adhesives

09 - 02 - 2024

Quina diferència hi ha entres els vidres tintats o amb làmines adhesives? Què cal tenir en compte a l'hora de passar la ITV?