La xifra del comptaquilòmetres és real?

17 - 02 - 2022
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Sovint ens arriben correus electrònics preguntant-nos pels quilòmetres dels vehicles. Normalment són emails escrits per persones que fa poc han adquirit un cotxe de segona mà o estan a punt de fer-ho i ens pregunten per la interpretació dels quilòmetres que es reflecteixen en la fitxa tècnica del vehicle.

És fàcil anar a la ITV per a aquest tipus de preguntes, ja que quan realitzem la ITV d'un vehicle anotem en l'informe d'inspecció la lectura dels quilòmetres. Aquesta dada també la plasmem al dors de la fitxa tècnica del vehicle, juntament amb el resultat i la signatura conforme s'ha passat la inspecció ITV.

Mentre que a la fitxa tècnica queda constància de totes les ITV que el vehicle en qüestió ha passat, així com el seu quilometratge en el moment d'haver passat la ITV, el propietari no està obligat a guardar l'històric dels informes d'inspecció, encara que sí el vigent. Per tant quan algú es fa amb un cotxe de segona mà, probablement només disposi de la fitxa tècnica amb l'històric dels quilòmetres d'aquest vehicle. Per aquesta raó, de vegades se'ns demana l'històric d'informes d'inspecció. No obstant això, només podem proporcionar els informes d'inspecció d'un vehicle des del moment en què la persona és propietària i titular d’aquest.

Llavors, com pots assegurar-te que l'antic propietari no ha modificat els quilòmetres del cotxe?
  • Si amb la documentació del vehicle, no acabes d'estar segur de la seva veracitat, pots demanar un informe complet a la DGT.
  • Pots contrastar la informació relativa als quilòmetres del vehicle amb el llibre de revisions, on a més veuràs si el cotxe ha passat les revisions quan havia de fer-les.
  • També pots acudir al servei oficial de la marca del vehicle perquè analitzin el cotxe a la recerca d'una possible manipulació del comptaquilòmetres. N'hi haurà prou amb connectar el port OBD del cotxe a l'ordinador. Si es tracta d'un cotxe molt antic, per manipular el quilometratge calia desmuntar el quadre de comandament de manera que és probable que aquesta operació hagi deixat marques.
  • Finalment, el sentit comú: si s'han baixat els quilòmetres del cotxe en excés, pot fixar-te en si el desgast d'aquest és concorde o no.
Si després de realitzar totes les comprovacions no et convenç, millor decanta't per un altre cotxe. Això sí, millor fes-les abans de comprar-lo.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Enlluernaments: com afrontar-los

16 - 06 - 2022

Una pèrdua momentània de la visió, la qual cosa suposa un perill per a qualsevol conductor. Reaccionar correctament és important per reduir el risc de col·lisió o d'atropellament. En quines situacions és probable que es produeixin els enlluernaments?

Els defectes més comuns en camions i autobusos a la ITV

28 - 07 - 2022
Els camions, els remolcs, els semiremolcs i els autobusos són el tipus de vehicles que més defectes greus presenten a la ITV. Segons les dades facilitades per AECA-ITV, el 2017, d'entre els 20.204.766 inspeccions realitzades, van ser rebutjats el 28,2% dels camions, el 26,3% dels remolcs, el 25,8% dels semiremolcs i el 24,6 dels autobusos.
Quins defectes greus es van repetir més a les nostres estacions ITV, entre aquests vehicles pesats?

Les avaries del cotxe més cares

19 - 04 - 2022 Tenir un cotxe implica tenir la butxaca preparada davant de qualsevol despesa inesperada que pugui sorgir.