La xifra del comptaquilòmetres és real?

17 - 02 - 2022
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Sovint ens arriben correus electrònics preguntant-nos pels quilòmetres dels vehicles. Normalment són emails escrits per persones que fa poc han adquirit un cotxe de segona mà o estan a punt de fer-ho i ens pregunten per la interpretació dels quilòmetres que es reflecteixen en la fitxa tècnica del vehicle.

És fàcil anar a la ITV per a aquest tipus de preguntes, ja que quan realitzem la ITV d'un vehicle anotem en l'informe d'inspecció la lectura dels quilòmetres. Aquesta dada també la plasmem al dors de la fitxa tècnica del vehicle, juntament amb el resultat i la signatura conforme s'ha passat la inspecció ITV.

Mentre que a la fitxa tècnica queda constància de totes les ITV que el vehicle en qüestió ha passat, així com el seu quilometratge en el moment d'haver passat la ITV, el propietari no està obligat a guardar l'històric dels informes d'inspecció, encara que sí el vigent. Per tant quan algú es fa amb un cotxe de segona mà, probablement només disposi de la fitxa tècnica amb l'històric dels quilòmetres d'aquest vehicle. Per aquesta raó, de vegades se'ns demana l'històric d'informes d'inspecció. No obstant això, només podem proporcionar els informes d'inspecció d'un vehicle des del moment en què la persona és propietària i titular d’aquest.

Llavors, com pots assegurar-te que l'antic propietari no ha modificat els quilòmetres del cotxe?
  • Si amb la documentació del vehicle, no acabes d'estar segur de la seva veracitat, pots demanar un informe complet a la DGT.
  • Pots contrastar la informació relativa als quilòmetres del vehicle amb el llibre de revisions, on a més veuràs si el cotxe ha passat les revisions quan havia de fer-les.
  • També pots acudir al servei oficial de la marca del vehicle perquè analitzin el cotxe a la recerca d'una possible manipulació del comptaquilòmetres. N'hi haurà prou amb connectar el port OBD del cotxe a l'ordinador. Si es tracta d'un cotxe molt antic, per manipular el quilometratge calia desmuntar el quadre de comandament de manera que és probable que aquesta operació hagi deixat marques.
  • Finalment, el sentit comú: si s'han baixat els quilòmetres del cotxe en excés, pot fixar-te en si el desgast d'aquest és concorde o no.
Si després de realitzar totes les comprovacions no et convenç, millor decanta't per un altre cotxe. Això sí, millor fes-les abans de comprar-lo.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

TÜV Rheinland aposta per estacions ITV més verdes amb la instal·lació de plaques solar

18 - 12 - 2023 Com a part del nostre compromís amb la sostenibilitat, instal·larem mòduls fotovoltaics en la nostra xarxa d'estacions ITV a Espanya, amb els qualses  preveu un important estalvi energètic.

Com funciona el ESP?

20 - 05 - 2021

Parlem del control electrònic d'estabilitat del cotxe.

La banda de rodament dels pneumàtics

14 - 11 - 2024 La banda de rodament dels pneumàtics és el conjunt de ranures i patrons que permet l’adherència necessària per a una conducció segura i estable en les diverses condicions que podem trobar-nos a la carretera.