La xifra del comptaquilòmetres és real?

17 - 02 - 2022
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Sovint ens arriben correus electrònics preguntant-nos pels quilòmetres dels vehicles. Normalment són emails escrits per persones que fa poc han adquirit un cotxe de segona mà o estan a punt de fer-ho i ens pregunten per la interpretació dels quilòmetres que es reflecteixen en la fitxa tècnica del vehicle.

És fàcil anar a la ITV per a aquest tipus de preguntes, ja que quan realitzem la ITV d'un vehicle anotem en l'informe d'inspecció la lectura dels quilòmetres. Aquesta dada també la plasmem al dors de la fitxa tècnica del vehicle, juntament amb el resultat i la signatura conforme s'ha passat la inspecció ITV.

Mentre que a la fitxa tècnica queda constància de totes les ITV que el vehicle en qüestió ha passat, així com el seu quilometratge en el moment d'haver passat la ITV, el propietari no està obligat a guardar l'històric dels informes d'inspecció, encara que sí el vigent. Per tant quan algú es fa amb un cotxe de segona mà, probablement només disposi de la fitxa tècnica amb l'històric dels quilòmetres d'aquest vehicle. Per aquesta raó, de vegades se'ns demana l'històric d'informes d'inspecció. No obstant això, només podem proporcionar els informes d'inspecció d'un vehicle des del moment en què la persona és propietària i titular d’aquest.

Llavors, com pots assegurar-te que l'antic propietari no ha modificat els quilòmetres del cotxe?
  • Si amb la documentació del vehicle, no acabes d'estar segur de la seva veracitat, pots demanar un informe complet a la DGT.
  • Pots contrastar la informació relativa als quilòmetres del vehicle amb el llibre de revisions, on a més veuràs si el cotxe ha passat les revisions quan havia de fer-les.
  • També pots acudir al servei oficial de la marca del vehicle perquè analitzin el cotxe a la recerca d'una possible manipulació del comptaquilòmetres. N'hi haurà prou amb connectar el port OBD del cotxe a l'ordinador. Si es tracta d'un cotxe molt antic, per manipular el quilometratge calia desmuntar el quadre de comandament de manera que és probable que aquesta operació hagi deixat marques.
  • Finalment, el sentit comú: si s'han baixat els quilòmetres del cotxe en excés, pot fixar-te en si el desgast d'aquest és concorde o no.
Si després de realitzar totes les comprovacions no et convenç, millor decanta't per un altre cotxe. Això sí, millor fes-les abans de comprar-lo.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Assegurança obligatòria a la ITV

03 - 11 - 2022

Tot vehicle ha de tenir l'assegurança en vigor sempre, fins i tot per passar la ITV.

Sistemes de seguretat en cotxes: AEB

09 - 06 - 2022
És un dels majors avanços de seguretat viària des del cinturó de seguretat, ja que, a més d'ajudar a frenar el conductor augmentant la pressió de frenada davant d'una emergència, actua amb independència del conductor per evitar una imminent col·lisió. Saps com funciona?

Funció i ús de les llums

19 - 01 - 2022 Potser sembli una evidència, però la gran majoria de conductors no utilitza correctament les llums del seu cotxe. És més, des que les llums de marxa diürna són obligatòries per a tots els vehicles matriculats a partir del 2011 i, la majoria d'ells, porten l'encesa de llums d'encreuament automàtica s'han generat noves situacions una mica problemàtiques.