Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022
El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.

Però res és perfecte i els híbrids, com qualsevol altre tipus de vehicle, també s’avaria. No obstant això, per ser un tipus de cotxe bastant nou encara no són tan populars les avaries més freqüents dels cotxes híbrids. Així que te les desvetllem:

Caixa de canvis associada a l'inversor: la probabilitat que es faci malbé és baixa, però la destaquem perquè és la pitjor avaria d'un híbrid, ja que es tracta d'una peça fonamental del vehicle. Tot i que molts creuen que el sistema de frenada és el responsable de la regeneració energètica, la veritat és que aquesta és gràcies a quan la caixa de canvis reté. Si fallés, el funcionament del vehicle també, ja que sense ella el vehicle ni tan sols arrencaria.

Cablejat del sistema elèctric: a partir dels 60.000km, els cables comencen a patir un deteriorament fins al punt que poden arribar a cremar-se. Si només cal canviar el cablejat, el cost girarà al voltant dels 100€. Però si s'ha malmès tot l'equip elèctric, és possible que sigui necessari canviar-lo per complet i, per tant, s’haurien de substituir tant els cables com la bateria, una reparació que podria arribar als 7.000 €.

Junta de culata: aquest problema sol sortir quan el vehicle ronda els 300.000km. Així que si el cotxe arriba a aquesta xifra ja ha demostrat la seva vàlua. Arribat a aquest punt, és molt probable que sigui necessari canviar la bateria, en el cas que el teu híbrid sigui dels no endollables. Es recomana canviar també la bateria de servei per garantir un funcionament equilibrat.

Connector de servei: els híbrids endollables poden tenir problemes amb el connector de servei, perquè durant el procés de càrrega el connector arribar a temperatures molt elevades que, en casos extrems, podria cremar-se. Per evitar-ho, és recomanable anar canviant el connector si mostra signes de deteriorament o, en cas que es cremi, substituir el cotxe per la versió de híbrid no endollable.

Com sempre diem, la millor manera de prevenir qualsevol avaria en qualsevol tipus de vehicle és realitzar un bon manteniment. Així que, no oblidis que els híbrids tenen la seva part de motor de combustió i, com a tal, aquesta part requereix de les mateixes necessitats que aquests. Però també d'altres cures per la seva banda elèctrica, per exemple, es recomana netejar regularment el sistema de refrigeració per evitar problemes d'escalfament.

Com evitar la son al volant

13 - 05 - 2021 El passat 21 de desembre el Servei Català de Trànsit va organitzar una jornada sobre La seguretat en els desplaçaments per anar i tornar de la feina.

Cinc consells per a la posada a punt del teu cotxe abans de vacances

14 - 06 - 2021 Recomanacions perquè el nostre vehicle estigui llest i preparat per a acompanyar-nos, amb la màxima seguretat, durant les nostres escapades estiuenques.

La ITV d'un cotxe elèctric

08 - 09 - 2022
Els cotxes purament elèctrics també estan obligats a passar la ITV, de fet, ho han de fer amb la mateixa periodicitat que qualsevol altre cotxe. Però, passen les mateixes proves que els cotxes dièsel o gasolina? Sí, excepte la prova de contaminació, ja que són zero emissions.