Les infraccions més freqüents (i perilloses) amb moto

03 - 11 - 2022
La moto és un vehicle àgil i pràctic si circules per la ciutat i plaent per a aquells que la fan servir per circular per la carretera. Les motos no tenen carrosseria, per aquest motiu és un vehicle que permet gaudir molt de la conducció a aquells que els agrada conduir-la però al mateix temps que es digui que la seva carrosseria és el propi conductor, perquè ofereix escassa protecció.

Precisament per això, l'exigència que es requereix a l'hora de conduir una motocicleta és més gran que la d'un cotxe. Respectar les normes i evitar situacions perilloses és fins i tot més necessari, si no vols pagar car. Fem un repàs de les infraccions més freqüents (i perilloses) amb moto:

Avançar sense deixar separació. De la mateixa manera que un cotxe ha de deixar una distància d'un metre i mig per avançar un ciclista, els motoristes també han de deixar aquesta separació quan avancen per carretera. D'aquesta manera és més fàcil evitar maniobres inesperades.

Velocitat inadequada. En moto, una velocitat excessiva pot suposar una caiguda amb conseqüències molt negatives. De fet és la primera causa d'accident a motoristes. Per evitar-ho, adequa la velocitat a la via i a les condicions del trànsit i meteorològiques.

Circular pel voral. La circulació pel voral està prohibida, només pot ocupar-se en cas d'una emergència. En retencions, de vegades es veuen motos avançant als cotxes pel voral, però es tracta d'un mal ús que cal evitar.

Avançar per la dreta. Avançar per la dreta en carreteres, autopistes i autovies (zones interurbanes) està prohibit, ja que si el vehicle avançat vol tornar al carril dret en aquest moment pot ser perillós. Aquest perill encara és més gran si circules sobre dues rodes, perquè ets menys visible i més inestable.

Canviar de sentit on no està permès. Aquesta maniobra s'ha de realitzar quan sigui segura, en el temps i espai, i amb prèvia senyalització si és necessari. Si es canvia de sentit on no es pot, com passos a nivell, túnels o canvis de rasant amb poca visibilitat corres un alt risc de patir un accident.

Circular amb la llum apagada. La il·luminació de qualsevol vehicle no només serveix per veure, també per ser vistos. Per tant, circular amb els llums ajuda a fer més visible als motoristes i a identificar-los com a tal. No oblidis encendre els llums.

Avançar entre els cotxes. La mida de les motos els permet colar-se per més espais que els cotxes, però que la seva mida ho permeti no vol dir que hagin de fer-ho. Com qualsevol altre vehicle, han de circular pel centre del carril i, quan vagin a canviar per voler avançar o girar, han de senyalitzar-ho. Avançar entre vehicle de manera inadequada és un risc ja que el motorista es torna imprevisible.

Envair el sentit contrari. Més greu és la infracció i més alt el risc si un motorista decideix realitzar un avançament envaint el carril de sentit contrari. Podria provocar una col·lisió frontal.

Conclusió: evita les maniobres antireglamentàries, i sobretot, les perilloses. Fes del teu conducció una conducció segura i còmoda, per a tu i la resta de conductors de la via.

 

Les matrícules que han de passar la ITV el 2022

11 - 01 - 2022 Comprova si aquest any el teu vehicle ha de passar la primera ITV.

La caducitat de les autocaravanes per a la ITV

29 - 09 - 2022 Des que es va aprovar el Reial Decret 920/2017 pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles, la periodicitat d'alguns vehicles s'ha vist modificada. Potser el que més s'ha vist afectat o el que major desconcert ha causat entre els usuaris d'aquest tipus de vehicles ha estat el de les autocaravanes.

Revisió de la suspensió a la ITV

26 - 04 - 2021 Una de les parts del cotxe que s'analitzen a la ITV és la suspensió, component que absorbeix els moviments i irregularitats del terra, ajudant a tenir una millor adherència a la carretera.