Què significa un defecte lleu a la ITV?

25 - 02 - 2021
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Segons el codi de circulació, tens l'obligació de circular amb el vehicle en perfectes condicions. Això vol dir que, si superes la ITV, però amb algun defecte lleu, has de reparar-lo el més aviat possible.

Per què és tan important solucionar-ho com més aviat millor? Perquè el defecte lleu podria convertir-se en greu. Alguns exemples:
  • Si una de les tres llums de fre d'un cotxe està fosa en el moment de passar la ITV, el resultat de la inspecció seria favorable amb defectes. Si no es canvia com més aviat aquesta llum, podria fondre’s una altra llum de fre i, llavors sí, circular amb un defecte greu. El que suposaria ser menys visible a l'hora de frenar per part dels altres conductors i, per tant, és menys segur per a tothom.
  • Si els llums d'encreuament estan baixos, és un defecte lleu, però que has de corregir amb immediatesa ja que, si circules de nit en una via poc il·luminada, tindràs menys visibilitat.
  • També tindràs menys visibilitat, especialment en un dia de pluja, si obtens un defecte lleu perquè l'escombreta del teu eixugaparabrises està desgastada. Ja que, si plou i no realitza bé la seva funció, tindràs més dificultat per veure la carretera.
  • Si tens un vehicle gasolina al qual se li detecta un defecte lleu en l'estat del tub d'escapament i no ho repares immediatament, el que t'estalvies en no canviar el tub, t'ho gastaràs en gasolina, ja que, aquest defecte probablement farà augmentar el consum i, també, contaminarà més.
Tot i que no hagis de tornar a l'estació d'ITV perquè comprovem que els defectes detectats s'han esmenat correctament, com passa davant d'una ITV desfavorable els defectes són greus, esperem haver-te ajudat a entendre millor la importància de reparar al més aviat un defecte lleu amb aquests exemples.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Revisió de la suspensió a la ITV

26 - 04 - 2021 Una de les parts del cotxe que s'analitzen a la ITV és la suspensió, component que absorbeix els moviments i irregularitats del terra, ajudant a tenir una millor adherència a la carretera.

La seguretat dels teus fills al cotxe: Sistemes de Retenció Infantil

09 - 05 - 2024 Els accidents de trànsit són una de les principals causes de lesions greus i morts entre els nens, i molts d'aquests resultats tràgics podrien evitar-se amb l'ús adequat de Sistemes de Retenció Infantil (SRI).

La xifra del comptaquilòmetres és real?

17 - 02 - 2022

Les comprovacions que has de fer a l’hora de comprar-te un cotxe de segona mà per assegurar-te que no s'han modificat els quilòmetres.