Tub d'escapament

11 - 04 - 2022

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
És fàcil identificar el tub d'escapament a la part posterior del vehicle. El que pocs saben és que és el final d'un sistema format per diversos components, com el silenciador o el catalitzador, la funció del qual és minimitzar el so de les explosions del motor, així que com que els gasos de la combustió surtin a l'exterior.

Els tubs d'escapament de sèrie estan fabricats per assegurar l'eficiència de combustible i el so dels vehicles. Però hi ha conductors que prefereixen una opció més potent, a nivell de cavalls i so, i el modifiquen. Si aquest és el teu cas, tingues en compte que has d'optar sempre per un tub d'escapament homologat, per evitar un desfavorable a l'hora de passar la ITV.

Amb el pas del temps el tub d'escapament pot oxidar-se, donant lloc a trencaments. Si passa, ho notaràs ja que el tub d'escapament fará soroll. Però a més del soroll, deixarà de complir amb les seves funcions. Per tant, si acumula gasos al motor en lloc d'expulsar-los, reduirà la seva eficiència i augmentarà el consum de combustible. De la mateixa manera, tampoc podrà evitar que els gasos passin a l'interior de l'habitacle, intoxicant així als passatgers, i contaminant més.

Quan hi ha una fissura al tub d'escapament, suposa un defecte lleu a la ITV, ja que es tracta d'un problema petit que pot solucionar-se de manera senzilla i econòmica: soldant-ho. No obstant això, si no es repara com més aviat, podria provocar danys més greus i cars en el tub d'escapament que suposarien canviar el tub d'escapament per complet, alguns dels silenciadors o, en el pitjor dels casos, el catalitzador, a més de un desfavorable a la ITV.

Així que, si escoltes un soroll metàl·lic, molt probablement hi hagi algun problema en el tub d'escapament. No t'arrisquis i porta-ho a reparar per evitar perdre diners en combustible o en una reparació més costosa.

Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Llicenciada en periodisme i especialitzada en l'àmbit del marketing online des de fa més de 12 anys. Actualment, responsable de Comunicació i Màrketing d'ITV a TÜV Rheinland.

Ciclistes i conductors, com portar-se bé?

18 - 10 - 2021 No és cap secret la "mala" relació que hi ha entre conductors i ciclistes, segur que alguna vegada has opinat a favor o en contra d'un o altre. I tot i que entre amics puguem tractar el tema amb cert humor, és un problema perillós, especialment per als ciclistes, ja que el seu propi cos és la seva carrosseria. Un bon començament per relaxar tensions podria ser posar-se al lloc de l'altre, empatitzar.

Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022 El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.

Les infraccions més freqüents (i perilloses) amb moto

03 - 11 - 2022
La moto és un vehicle àgil i pràctic si circules per la ciutat i plaent per a aquells que la fan servir per circular per la carretera. Les motos no tenen carrosseria, per aquest motiu és un vehicle que permet gaudir molt de la conducció a aquells que els agrada conduir-la però al mateix temps que es digui que la seva carrosseria és el propi conductor, perquè ofereix escassa protecció.