Com superar la ITV de la moto

12 - 11 - 2020
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Espanya és un dels països pioners en implantar la ITV de les motocicletes i dels ciclomotors i és un dels més avançats d'Europa. A més, la majoria d'estacions ITV TÜV Rheinland, disposen d'un pàrquing i d’una línia específica dedicada a la inspecció de motos i ciclomotors. D'aquesta manera millorem la comoditat dels usuaris d'aquests vehicles i reduïm el temps d'inspecció. Per tant, si vas amb moto, reserva la teva cita ITV en una d'aquestes estacions.

Les motos han de passar la seva primera ITV als 4 anys de la seva primera matriculació; els ciclomotors han de fer-ho després de 3 anys. Així que consulta en el permís de circulació la data de matriculació perquè no se't passi. A partir de llavors, motos i ciclomotors hauran de passar la ITV cada dos anys.

Hi ha certs elements que pots comprovar tu mateix i que poden estalviar-te haver de passar una segona inspecció a la teva moto.
  • Assegura't que la matrícula de la moto és perfectament llegible i identificable.
  • Fixa't en què els pneumàtics tinguin dibuix. A diferència dels cotxes que han de tenir una profunditat mínima de 1,6mm, les motos no tenen una profunditat mínima. Encara que sí tenen testimoni, de manera que si el dibuix arriba a aquest o gairebé no veus dibuix, és hora de canviar els pneumàtics.
  • Comprova que funcionen tots els llums de la moto.
  • Si la velocitat de la teva moto és menor o igual a100km/h és obligatori portar el retrovisor El dret és opcional. Però si els supera, ha de portar tots dos.
  • Comprova que el bloqueig del manillar és plenament efectiu. Tingues en compte que es tracta d'un dels elements contra els robatoris.
  • El cavallet lateral d'algunes motos, para la moto quan es baixa. I, en aixecar la moto, s'ha de recollir automàticament. Assegura't que compleix aquestes dues funcions.
  • Si tens un ciclomotor, assegura't que no supera els 45 km/h.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Tipus d'efectes en la conducció

04 - 12 - 2020
Efecte acordió, efecte tafaner, efecte submarí, efecte dòmino, efecte rebot... són els noms que reben algunes típiques males pràctiques de conductors que provoquen des de retards fins i tot accidents. 

Què significa un defecte lleu a la ITV?

25 - 02 - 2021

Per què és recomanable reparar com més aviat un defecte lleu trobat a la ITV?

L'enllumenat del vehicle a la ITV

28 - 10 - 2021

Quins són els defectes en enllumenat i senyalització més freqüents en passar la ITV?