Consells per a moure el cotxe després d'una nevada

15 - 01 - 2021
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Quan neva molt de manera inesperada, com ha passat després del temporal Filomena, pot provocar que els cotxes quedin bloquejats per la neu, que s'ha congelat i dificulta encara més la seva posada en funcionament.

Aquests són alguns consells per a alliberar-los i aconseguir les vies que ja es trobin practicables.

NETEJA
  • Eliminar la neu que s'hagi acumulat sobre la carrosseria i les llunes: ho farem amb pales o rascadors de plàstic, mai metàl·lics per a no esgarrapar la pintura i els cristalls. Tampoc usarem aigua calenta, ja que amb el fred es formarà una capa de gel encara més difícil de treure.
  • Utilitzar una mica d'alcohol per a descongelar els panys i les finestretes.
  • Abans d'iniciar la marxa, anirem amb compte que el sostre i el capó estiguin nets de neu, perquè aquesta no es desprengui mentre circulem.

MANIOBRA
  • Alliberar la neu que envolta el cotxe traçant un camí el més directe possible fins a la calçada.
  • És aconsellable muntar les cadenes de neu per a aconseguir les vies principals.
  • Si no es tenen cadenes pot recórrer-se al truc de desinflar els pneumàtics una mica per a augmentar el seu agarri circulant a baixa velocitat, sense oblidar restablir després la pressió correcta quan les condicions es normalitzin.
  • També es poden usar cadenes líquides, un producte en esprai que es pot trobar en les gasolineres i que augmenta durant uns quilòmetres l'adherència de les cobertes.
  • Si en els primers girs les rodes patinen, es pot escampar terra o algunes branques davant per a aconseguir un millor agarri.

DES DEL GARATGE
  • La rampa del garatge haurà d'estar lliure de tota resta de neu.
  • És adequat mantenir la rampa neta escampant sal amb freqüència.
  • Si la sortida no està en òptimes condicions, recorrerem a les cadenes de neu, les cadenes líquides o desinflar una mica els pneumàtics.
  • En els cotxes de tracció davantera, serà més eficaç l'agarri si es puja la rampa marxa enrere.

ARRENCADA
  • El fred és l'enemic principal de la bateria i provoca que es descarregui i fins i tot s'espatlli sense remei.
  • Abans d'intentar arrencar el cotxe és aconsellable apagar totes les funcions que consumeixin energia (calefacció, llums i equip d'àudio).
  • Per a accionar l'arrencada és imprescindible trepitjar l'embragatge. Si el cotxe no arrenca a la primera, s'ha d'esperar alguns segons abans d'intentar-lo de nou per a deixar que la bateria es recuperi. No insistim massa vegades per a no ofegar el motor.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Què cal tenir en compte en conduir a l'hivern?

30 - 12 - 2021

Consells per evitar incidències a la carretera a l'hivern

El manteniment dels neumàtics del cotxe

20 - 01 - 2022

Els neumàtics són un element bàsic de seguretat, per això és important realitzar un bon manteniment.

Per què s’encarrega el test de fallo de motor

27 - 01 - 2022

Troba en el quadre de comandament el testimoni de fallo en el motor encès no és bo i hauria de ser un motiu de preocupació de qualsevol conductor. Per què?