Els dièsel a la ITV

27 - 05 - 2021
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Una de les proves a què se sotmeten els vehicles dièsel a la ITV és la d'opacitat, on s'analitza el nivell de fum que surt pel tub d'escapament. És la típica prova en la qual es realitza una accelerada en buit al vehicle, el que en ocasions fa que el client es porti les mans al cap, perquè sap que les accelerades en fred són dolentes. Però no et preocupis, els nostres tècnics tenen el coneixement per realitzar la prova d'opacitat seguint les precaucions necessàries per no fer malbé el vehicle, que, al mateix temps, es recullen en el Manual de procediment de la Inspecció Tècnica de Vehicles.

Segons aquesta normativa, per a realitzar la prova d'opacitat en els dièsel és necessari realitzar un precondicionament al vehicle, que consisteix en comprovar que el motor està totalment calent, que tingui l'indicador MIL (testimoni de diagnòstic d'emissions) apagat i comprovar el nivell de oli.

Si l'estació d'ITV a la qual acudeixis et queda a prop, pots fer alguns quilòmetres abans, tot i que no cal, ja que els tècnics deixen el motor en marxa uns minuts abans de la prova per assegurar-se que el vehicle té la temperatura adequada per fer la prova d'opacitat.

Segons la data de matriculació del vehicle, els valors que estableix la Normativa i en els quals ens basem per determinar si el vehicle dièsel supera o no la prova d'opacitat, poden variar. No obstant això, és una realitat que, gràcies a la ITV, el 10% dels gasos contaminants de les ciutats, que procedeixen dels vehicles, s'ha vist reduït.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Ciclistes i conductors, com portar-se bé?

18 - 10 - 2021 No és cap secret la "mala" relació que hi ha entre conductors i ciclistes, segur que alguna vegada has opinat a favor o en contra d'un o altre. I tot i que entre amics puguem tractar el tema amb cert humor, és un problema perillós, especialment per als ciclistes, ja que el seu propi cos és la seva carrosseria. Un bon començament per relaxar tensions podria ser posar-se al lloc de l'altre, empatitzar.

Quan no et cobreix una assegurança a tot risc?

21 - 07 - 2022 Potser pensis que amb una assegurança a tot risc ho tens tot cobert, però hi ha excepcions. I, tot i que cada companyia té les seves particularitats, hi ha una sèrie de circumstàncies que cap cobreix, com les 8 que a continuació t’esmentem.

Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022 El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.