Els dièsel a la ITV

27 - 05 - 2021
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Una de les proves a què se sotmeten els vehicles dièsel a la ITV és la d'opacitat, on s'analitza el nivell de fum que surt pel tub d'escapament. És la típica prova en la qual es realitza una accelerada en buit al vehicle, el que en ocasions fa que el client es porti les mans al cap, perquè sap que les accelerades en fred són dolentes. Però no et preocupis, els nostres tècnics tenen el coneixement per realitzar la prova d'opacitat seguint les precaucions necessàries per no fer malbé el vehicle, que, al mateix temps, es recullen en el Manual de procediment de la Inspecció Tècnica de Vehicles.

Segons aquesta normativa, per a realitzar la prova d'opacitat en els dièsel és necessari realitzar un precondicionament al vehicle, que consisteix en comprovar que el motor està totalment calent, que tingui l'indicador MIL (testimoni de diagnòstic d'emissions) apagat i comprovar el nivell de oli.

Si l'estació d'ITV a la qual acudeixis et queda a prop, pots fer alguns quilòmetres abans, tot i que no cal, ja que els tècnics deixen el motor en marxa uns minuts abans de la prova per assegurar-se que el vehicle té la temperatura adequada per fer la prova d'opacitat.

Segons la data de matriculació del vehicle, els valors que estableix la Normativa i en els quals ens basem per determinar si el vehicle dièsel supera o no la prova d'opacitat, poden variar. No obstant això, és una realitat que, gràcies a la ITV, el 10% dels gasos contaminants de les ciutats, que procedeixen dels vehicles, s'ha vist reduït.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

La banda de rodament dels pneumàtics

14 - 11 - 2024 La banda de rodament dels pneumàtics és el conjunt de ranures i patrons que permet l’adherència necessària per a una conducció segura i estable en les diverses condicions que podem trobar-nos a la carretera.

Elements reciclables del vehicle

15 - 06 - 2023

Quan un cotxe ja ha passat innombrables ITV, potser ha arribat el moment de donar-li una segona oportunitat. Quins elements poden reciclar-se?

Els defectes més comuns en camions i autobusos a la ITV

28 - 07 - 2022
Els camions, els remolcs, els semiremolcs i els autobusos són el tipus de vehicles que més defectes greus presenten a la ITV. Segons les dades facilitades per AECA-ITV, el 2017, d'entre els 20.204.766 inspeccions realitzades, van ser rebutjats el 28,2% dels camions, el 26,3% dels remolcs, el 25,8% dels semiremolcs i el 24,6 dels autobusos.
Quins defectes greus es van repetir més a les nostres estacions ITV, entre aquests vehicles pesats?