Sistemes de seguretat en cotxes: AEB

09 - 06 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
AEB són les sigles en anglès de Autonomous Emergency Braking i que la seva traducció significa frenada d'emergència autònoma. És un dels majors avanços de seguretat viària des del cinturó de seguretat, ja que, a més d'ajudar a frenar el conductor augmentant la pressió de frenada davant d'una emergència, actua amb independència del conductor per evitar una imminent col·lisió.
 
El sistema consta d'un radar que es troba a la part frontal del cotxe i si aquest detecta un obstacle davant, com un cotxe, un pal o un senyal s'activa la frenada d'emergència autònoma. Els sistemes més sofisticats poden fins i tot detectar vianants, ciclistes o animals, encara que per això se sol necessitar una funció afegida, ja que es necessita d'una càmera de major resolució, així com un maquinari i un programari que processi imatges més potent.
 
El AEB pot implementar-se en els cotxes amb diferents capacitats: per una banda, el que actua fins als 30, 40, 50 o 60 km/h, és a dir, a velocitats baixes freqüents a les ciutats. I, de l'altra, els que actuen a velocitats més elevades (200 km / h) en carreteres convencionals i fins i tot en autovies. La majoria, però, solen actuar a partir de 5 km per no resultar molest en les maniobres de funcionament.
 
EL AEB serveix per frenar un cotxe fins aturar-lo si fos necessari quan el sistema detecta que pot xocar per darrere amb el vehicle que el precedeix. Gràcies al fet que cada vegada més cotxes equipen aquest sistema, i a la seva evident eficàcia, s'evitarà un gran nombre de col·lisions per abast. Amb això, es reduirà el nombre de víctimes i de ferits per fuetada cervical.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

TÜV Rheinland aposta per estacions ITV més verdes amb la instal·lació de plaques solar

18 - 12 - 2023 Com a part del nostre compromís amb la sostenibilitat, instal·larem mòduls fotovoltaics en la nostra xarxa d'estacions ITV a Espanya, amb els qualses  preveu un important estalvi energètic.

Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022 El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.

Per què s’encarrega el test de fallo de motor

27 - 01 - 2022

Troba en el quadre de comandament el testimoni de fallo en el motor encès no és bo i hauria de ser un motiu de preocupació de qualsevol conductor. Per què?