Sistemes de seguretat en cotxes: AEB

09 - 06 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
AEB són les sigles en anglès de Autonomous Emergency Braking i que la seva traducció significa frenada d'emergència autònoma. És un dels majors avanços de seguretat viària des del cinturó de seguretat, ja que, a més d'ajudar a frenar el conductor augmentant la pressió de frenada davant d'una emergència, actua amb independència del conductor per evitar una imminent col·lisió.
 
El sistema consta d'un radar que es troba a la part frontal del cotxe i si aquest detecta un obstacle davant, com un cotxe, un pal o un senyal s'activa la frenada d'emergència autònoma. Els sistemes més sofisticats poden fins i tot detectar vianants, ciclistes o animals, encara que per això se sol necessitar una funció afegida, ja que es necessita d'una càmera de major resolució, així com un maquinari i un programari que processi imatges més potent.
 
El AEB pot implementar-se en els cotxes amb diferents capacitats: per una banda, el que actua fins als 30, 40, 50 o 60 km/h, és a dir, a velocitats baixes freqüents a les ciutats. I, de l'altra, els que actuen a velocitats més elevades (200 km / h) en carreteres convencionals i fins i tot en autovies. La majoria, però, solen actuar a partir de 5 km per no resultar molest en les maniobres de funcionament.
 
EL AEB serveix per frenar un cotxe fins aturar-lo si fos necessari quan el sistema detecta que pot xocar per darrere amb el vehicle que el precedeix. Gràcies al fet que cada vegada més cotxes equipen aquest sistema, i a la seva evident eficàcia, s'evitarà un gran nombre de col·lisions per abast. Amb això, es reduirà el nombre de víctimes i de ferits per fuetada cervical.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Què significa un defecte lleu a la ITV?

25 - 02 - 2021

Per què és recomanable reparar com més aviat un defecte lleu trobat a la ITV?

Com superar la ITV de la moto

12 - 11 - 2020 Hi ha certs elements que pots comprovar tu mateix i que poden estalviar-te haver de passar una segona ITV a la teva moto.

Conduir amb boira

01 - 09 - 2021 Una de les màximes a la carretera, especialment quan hi ha boira i, per tant, una visibilitat molt precària, és veure i ser vist.