Tipus de casc per a moto

15 - 12 - 2022
L'ús del casc és vital i obligatori per a tot aquell que condueixi una moto. El casc contribueix a reduir els traumatismes cranials en un 70% i la mortalitat en un 40%. Així que és molt important triar correctament la talla del casc, perquè quedi ben subjectat, i, per descomptat, que aquest sempre sigui homologat.

Què has de tenir en compte a l'hora de triar un casc? El tipus de moto que conduiràs, les vies i velocitats per les quals normalment circularàs i les teves qualitats físiques. Podem distingir tres grans famílies de cascs per a moto:

Casc integral

Els cascs integrals són els més comuns i formen part del grup que major protecció i seguretat ofereix, gràcies al seu hermetisme i lleugeresa. Es componen d'una sola peça, per tant, en cas d'impacte impedeix que es desmunti per la seva estructura exterior rígida. Afavoreixen una millor adaptació al crani, protegint la barbeta al mateix temps. Són els més recomanables independentment del tipus de moto que es faci servir, ja que funcionen tant per a scooters com per a motos de carretera o de competició.

Casc modular o abatible

Són aquells cascos que cobreixen tota la cara, encara que pots descobrir-te-la. Aquests cascos destaquen per la seva comoditat, especialment en els viatges llargs, gràcies al fet que permeten descobrir-se la cara sense treure’s el casc. Però precisament per aquesta característica, són una mica menys segur que els cascos integrals. La seva protecció es considera mitjana.

Casc descobert

Els cascs descoberts, coneguts com calimeros, retro o classic, són aquells que cobreixen el crani però la cara va al descobert. Solen ser populars entre els motoristes de scooter per la seva estètica i per complir amb la llei, perquè la seva protecció és pràcticament nul·la, a causa que no protegeixen ni la barbeta ni el clatell i la subjecció és força limitada.

Cascos de "competició"

En aquest grup trobem els cascos de Trail, Trial, Enduro... En general, tenen una estètica molt esportiva i és lògic perquè són utilitzats sobretot per professionals en competicions. Tot i que tenen diferències entre si, per exemple, els cascos de Trail tenen mentora al contrari que els de Trial, tots són d'una sola peça, per tant també són cascs que tenen una alta protecció.

A més d'aquestes característiques, els cascos també es diferencien entre si pel tipus de material amb què estan fabricats. En aquest sentit podem trobar cascos de fibra de carboni, lleugers i resistents per igual; cascos de fibra de vidre, la duresa i longevitat és la més alta del mercat; i cascs de policarbonat, que són els més senzills, ja que les seves bones propietats mecàniques en absorció i rigidesa no superen els cinc anys de vida.

L'evolució de la seguretat a les motos

22 - 02 - 2022 Els fabricants de cascs i roba han fet importants progressos per a la seguretat del motorista, gràcies a la fabricació de materials més resistents, com per exemple, la introducció de jaquetes i armilles amb airbags integrats. És lògic, tenint en compte que les motos són el vehicle més "feble" a la carretera, les probabilitats que el conductor d'una pateixi un accident fatal són més grans que qui condueix un cotxe.

La ITV d'un vehicle extracomunitari

27 - 04 - 2021 Estàs pensant d’adquirir un vehicle d'un país que no forma part de la Unió Europeu i portar-lo a Espanya? Si és així, has de saber que la llei espanyola obliga a matricular el vehicle sempre, perquè pugui circular.

Com preparar el cotxe per l'hivern

26 - 11 - 2020

Les condicions climatològiques que porta amb si l'hivern s'han d'afrontar amb precaució i respecte. Per això és recomanable preparar el cotxe per a aquesta estació.