TÜV Rheinland aposta per estacions ITV més verdes amb la instal·lació de plaques solar

18 - 12 - 2023
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
La lluita contra el canvi climàtic i la transició energètica comporten transformacions tecnològiques i canvis en tots els sectors, públics i privats. Des de TÜV Rheinland ens unim a aquesta aposta sostenible amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques a les estacions ITV.
 
He incoporat 1.125 mòduls fotovoltaics que generan una potència de 512 kWp, de manera que el 47% de l'energia consumida té origen renovable. La contribució a la descarbonització es traduirà en una reducció anual d'emissions per valor de 200 Tones de CO₂

La instal·lació d'aquest model de producció energèrica, realitzada per Solar360, s'ha realitzat a 29 estacions ITV nacionals repartides entre la Comunitat de Madrid, Catalunya, Regió de Múrcia, Castella-la Manxa, Navarra i Menorca, i suposa una transició a un model productiu més respectuós amb el medi ambient. L'energia generada serà utilitzada principalment per l'autoconsum a les estacions ITV, reduint les despeses operatives a mig termini.

Aquesta mesura és una mostra més de la contribució de la companyia a la seguretat viària i al medi ambient, alguna cosa que ja fa durant el procés d'inspecció del parc mòbil espanyol, ja sigui testant vehicles per a detectar possibles emissions superiors al límit legal, com verificant el correcte funcionament dels sensors involucrats en les emissions durant la prova de diagnòstic a bord (OBD).

Per a Rodrigo Radovan, director de l'àrea de Mobilitat de TÜV Rheinland a Espanya: ‘Aquest projecte ens permetrà, a més d'obtenir estalvis en termes de costos energètics, fer un gran pas en el camí cap a la neutralitat en emissions de CO₂, fixat com a objectiu pel nostre grup per a 2028. Volem que la nostra empresa en general i les nostres estacions d'ITV en particular siguin un referent en sostenibilitat per al nostre sector’.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Conduir embarassada

01 - 07 - 2021

Com fer servir el cinturó de seguretat durant l'embaràs?

Què es detectarà a la ITV amb la prova de diagnosi dels vehicles?

24 - 05 - 2022 Com ja vam comentar fa uns mesos, l'aprovació del Reial Decret sobre les ITV portarà alguns canvis en el nostre sector. D'entre les principals novetats en la ITV que destaquem, volem posar èmfasi en la prova de diagnosi que es realitzarà en cada inspecció tècnica, a partir del maig del 2018, i que contribueix a augmentar la seguretat a la carretera i a preservar el medi ambient.

La ITV dels cotxes de Kilòmetre 0

14 - 12 - 2022 Si estàs pensant en comprar-te un cotxe nou, pot ser que contemplis la possibilitat d'adquirir un cotxe de Kilòmetre 0. Què és exactament un cotxe de Quilòmetre 0? Quan ha de passar la primera ITV?